Nikon Coolpix L16 Black zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon Coolpix L16 Black zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Fritzzel 01-06-2009

Heb de L16 nu ruim een half jaar. Gebruik hem met 2 oplaadbare Kruidvat AA´s van 2300 mAh en kan er gemakkelijk 250 foto´s mee maken op een lading.

De snelheid is alleszins redelijk zeker omdat ik niet op ´hoog´wegschrijf maar ´normaal´ Het scheelt veel ruimte en ik zie het verschil niet of nauwelijks.

In wat donkere omstandigheden worden de foto´s wat korrelig en vreemd van kleur. Maar voor de prijs is het een prima en fijn werkend cameraatje.

arne_vn 31-03-2009

Een degelijk en compact toestel. Heb het nu al een paar weken in mijn bezit en al van alles mee vastgelegd. Gaande van foto's op wintersport (koude omstandigheden, veel wit en licht) tot foto's binnen en filmopnamen (uitstekende kwaliteit en vibratie-dempend).
De instelmogelijkheden zijn iet of wat beperkt, maar dat is 1 van de redenen waarom ik koos voor dit toestel (snel kiekjes maken).
De snelheid, de tijd totdat je de volgende foto kan maken valt wel iets minder mee.
Ik heb persoonlijk geen problemen met de batterijduur, maar een groot gemis vind ik een indicator van hoelang de batterijen meegaan. Zeer lastig, en kost de L16 punten op gebruiksgemak! (ook niet te downloaden met updates oid).

poecillia 17-01-2009

Ik heb deze kamera na een dag terug gestuurd. Ik dacht dat het batterijenprobleem dat hieronder genoemd wordt wel meeviel, maar niet dus. In de kamera kan je het type batterijen instellen, maar dit maakt niets uit. De camera houdt het maar enkele foto's vol op een setje NiMh batterijen. Als ik deze batterijen in mijn oude kamera doe is er niets aan de hand. Onwerkbaar dus. Jammer, want verder is het een heel aantrekkelijke kamera.

FFDIEK 28-11-2008

Sedert 4 dagen een L16 in mijn bezit. De Nederlandse aanwijzigingen zijn uiterst logisch van opzet. Er is zelfs een instelling voor NiM hydride batterijen. Ook is het toestel razend snel, zeker i.v.m. met oude Olympus Camedia, die 4x zo duur was. De foto's zijn van uitstekende kwaliteit. Filmem gaat ook zeer eenvoudig. Als je je kennissen foto's op de achterzijde wilt laten zien,hou er dan rekening mee, dat de lens nog uitstaat.(Behalve als het toestel op stand-by heeft gestaan)

Spee 18-10-2008

camera een paar uur in bezit en deze bevalt uitstekend! makkelijk te begrijpen en start heel snel op en maakt ook nog eens mooie foto's waarvan je de belichting achteraf ook nof aan kunt passen.
helemaal super!

Miquel2 22-09-2008

Ik heb deze camera nu een week in bezit en hem kunnen kopen voor een nog lagere prijs dan dat hij staat aangegeven op deze site. Ik heb de zwarte uitvoering gekocht.

Ik ben zeer te spreken over de prijs/kwaliteit-verhouding van dit toestel. Het scherm is mooi, groot en erg helder. Zelfs in de schemering of in het donker maakt hij mooie en heldere foto's. Ook is dit toestel zeer makkelijk bedienbaar. Er zitten slechts enkele knpojes op waarmee je alles kunt bedienen. Hierdoor is het toestel voor alle leeftijden geschikt.

Zoek je een toestel dat niet te duur is maar toch goede kwaliteiten heeft, koop dan dit toestel. Het is een lekker compact toestel en daarmee makkelijk mee te nemen. Een echte aanrader!!!...

Fayette 29-06-2008

Ik vind deze camera heel goed mooi scherp beeld en mooi groot beeldscherm, dat is heel handig.
Je kunt er veel dingen mee doen. En hij is mooi snel
en hij is snel in bedienen.
Ik vind het een hele goeie camara en ik neem heb zeker mee op vakantie.

Little Vince 17-06-2008

Cameraatje nu 2 maanden in bezit en erg tevreden. Maakt mooiere foto's dan de aanmerkelijk duurdere Sony's.
Ook in het donker erg mooie foto's gemaakt met Pinksteren in Londen.
Bovendien is hij veel sneller dan de oude Olympus FE 115 van mijn vriendin die trouwens ook hele mooie foto's maakt. De batterijen gaan onwaarschijnlijk lang mee. Als je een goed en handzaam toestel wilt een anbsolute aanrader.